Östgötaleden i sommar

Ett äventyr som jag alltid velat göra är att springa östgötaleden. Leden liknar en hjärna fyll med olika nervsystem, vilket gör det omöjligt att springa varje liten led utan att det tar flera veckor att genomföra. Jag kan tyvärr inte springa varje led, men jag har kartlagt en runda som är ca 120 km och går från söderköping, upp som en halvcirkel till åby. Rundan skulle vara något nytt och spännande. Min plan är att det skulle ta tre dagar att springa, med två nätter sömn med campingutrustning.
I dessa tider när karantän pågår och lopp blir inställda, så har även mina flygresor blivit inställda. En plan var att ta en vecka i tyskland hos min sambos familj och umgås. Det var en resa som planerats i över ett halvår och skulle sammanfalla med både loppmarknader och födelsedagsfirande. Det blir tyvärr inte av.
 
I år skulle därför vara ett passande tillfälle att ta en vecka och utforska leden. Det kanske inte blir precis som planerat med antal km per dag, det kanske inte ens går att springa varje dag utan ibland måste man gå. MEN det känns som en sommar fylld av äventyr och en möjlighet att testa utrustningen. Jag har inte ens köpt allting ännu, men genom att köpa lite och testa lite i taget så kommer nästa sommar bli bättre, och sommaren efter det ännu bättre. Jag kommer bli van vid att springa med ryggsäck och bära med mig tält och annan utrustning. Det är jag inte idag, utan kommer bli. Sådant är spännande, att man inte vet utan måste testa sig fram.
 
Om det ser ut som det gör just nu i världen, så kommer jag försöka ta vecka 30 att utforska leden och campa någon natt. På så sätt gör det mig redo för andra äventyr i framtiden. Om någon van skulle vilja ge mig lite tips, skriv det i kommentarsfältet. Tack på förhand!
Löpning | |
Upp