Marathon imorgon!

Jag har sprungit och varit duktig med min träningsplan.  Ändå är tanken i huvudet att jag inte gjort tillräckligt.  Kommer det någonsin vara det? 

Min kost har varit akilleshälen. Jag gick upp 15+kg under tiden jag var hemma med min utbrändhet i början av året. Trots all träning så väger jag detsamma.  Yes, musklerna har blivit större och ingår ju i vikten, men kroppsvikten är så markant olik från bara 1 år sedan. Det gör skillnad på hur lederna känns och hur knäna gör mer ont efter en springtur. 

Så, nu dagen innan ett stort lopp blir fokus på att stärka mentaliteten. 
  • Jag har sprungit distansen tidigare. 
  • Jag klarar det här. 
  • Om x kan så kan jag. 
  • Jag är starkare än jag tror. 
  • En fot framför den andra. 
  • Det går fortare om jag springer än går. Då är det över snabbare 
  • Tänk vad gott jag får äta efteråt.
  • Titta på alla fina löpare!
  • Få energin från publiken som tagit sig hit.
  • Njut!
Löpning, Planerade Lopp | jönköping marathon, kost och hälsa, lopp, löpning, marathon, resa, springa, träna, träning, träningsplan | |
Upp