Jönköping ändrar bana!

Den här veckan kommer det presenteras en ny banprofil på Jönköpings Marathon 2022!
 
På facebook har dem redan kommit ut med att banan har blivit förändrad och de har tagit bort den höga backen som fanns efter ca 24 km. Titta gärna på bilden nedan!
 
 
Personligen har jag ingenting emot den backen, eftersom jag sprang förra året och gillade utmaningen. Det var tufft och fan vad jag hatade den i ögonblicket, men i efterhand var jag så stolt över mig själv. Det var en fin nedförsbacke också! MEN det är också bra att Jönköping lyssnar på feedback och ändrar banan efter några år. Det är bra när arrangörer ändrar med jämna mellanrum så att folk får uppleva nya utsikter och vyer. 
Löpning, Planerade Lopp | banprofil, höjdmeter, jönköping, jönköpings marathon, marathon. | |
Upp