Runstreaking - Att springa varje dag!

Jag har själv testat att delta i en såkallad "runstreak" för ca 4 år sedan, i lite över 3 månader. Det passade inte mig. Jag kände mig jättetrött och nästan stressad av att genomföra träningen, som om varje dag inte blev fulländad utan att springa. Första månaden kändes väldigt bra, men sedan blev jag utmattad och kunde inte göra mycket under dagarna. 
 
Reglerna går ut på att springa 1.6 km = 1 mile per dag. I min takt är det ca 9 minuter per dag. Det låter inte som mycket, eller hur?
 
I nuläget är det inga problem och säkert ingenting som jag skulle reagera lika dåligt på. Jag skulle nog klara av att springa varje dag. Beviset ligger i att jag deltog i Spring tills du stupar (kolla tidigare inlägg) år 2021 och sprang ca i genomsnitt 10 km per dag i en hel månad. 
 
Är det värt det? Har du testat en runstreak? Hur mådde du?
Löpning | 1 mile, 1.6 km, hälsa, löpning, runstreak, springa varje dag, träning | |
Upp