min okonstanta träning

Min träning är inte regelbunden och motivationen dalar upp och ned. Det gör att jag inte bara har stor risk för skada när jag kommer tillbaka, men även (och oftast) en större kroppsvikt.. Här nedan ser ni mina löppass enligt strava de senaste 2 åren

Strava värderar varje pass och ger "poäng", så topparna uppåt innebär att jag tränade regelbundet och i en rätt hög takt. Dalarna nedåt är oftast soft-potatis mode.
Ni ser hur det kraschar och går upp (precis som börsen). Mitt mål är att försöka behålla topparna, men sikta på att tillslut se ett jämnare flöde.
Jag lägger till att mina dalar oftast sker i samband med att träna inför specifika lopp. Min motivation lider starkt ca 2 veckor efter genomfört lopp, även om jag har ett lopp till planerat.
Har ni några tips till det?
Löpning, Träning | lopp, löpning, motivation, råd, statistik, strava, strava statistik, tips, träning | |
Upp