Trosa Ultra Backyard 2024, 4 maj

Det ska bli jätteroligt att försöka springa min första ultradistans i hemmatrakterna! 😄😍
 
Enligt tips och mål har jag försökt att inte sätta ett mål. Om jag skulle säga 10 varv så kanske jag slutar vid 10 fast jag orkar mer. 
 
  1. Äta lite varje varv

  2. Dricka ute på varven

  3. Ha en plan för varje tid mellan varven
    (;... byta tröja ena varvet, gå på toaletten, byta strumpor..)

  4.  Hitta motivation när det behövs. Jag kommer vid tuff varv tänka "Det här varvet är för pappa,, det är varvet är för farfar.. .det är varvet är för Tommy" etc. Det kommer nog hjälpa att tänka på en person varje varv. Alla minnen, alla roliga stunder, och hur mycket de förtjänar att få "sitt varv" uppnått.
Har ni andra tips, berätta gärna! Har ni sprungit en ultra förut? Hur gick det? 
Löpning | Ultra, Ultralopp, backyard ultra, trosa, trosa ultra backyard, tub | |
Upp